We zijn in Chili aangekomen

2 maart 2019 - Santiago, Chili

Zaterdag 2 maart 2019 Na ruim 24 uur reizen aangekomen in Santiago, Chili. Tjonge jonge wat n onderneming. Om kwart over 2 de trein naar Schiphol. Daar bleek onze vlucht n uur vertraging te hebben. Het toestel kwam terug uit Bangkok en had niet over Pakistan kunnen terugvliegen. Van Bangkok ging het daarna door naar Buenos Aires, om 22 uur ipv 21 uur, vanuit Amsterdam. Geen probleem. Wat gegeten en n wijntje gedronken. We hadden plaatsen gereserveerd op de 1e rij van het compartiment. Lekker veel beenruimte (vooral voor Maarten). De klok 4 uur teruggezet en toen was het opeens weer opnieuw avond en kregen we nog n maaltijd met n wijntje aan boord. Het is 13 uur vliegen. Dus fijn als je in zo'n lange nachtvluchten wat kunt slapen. En dat is goed gelukt! Weliswaar Maarten met oxazepam en ik met melatonine, maar zo hebben we wel zeker 9 uur van de vlucht geslapen en kom je redelijk uitgerust aan. In Buenos Aires werd de bemanning gewisseld en het vliegtuig schoongemaakt en na 2 uur konden we weer verder om door te vliegen naar Santiago. Ook nog zo'n 2 uur vliegen over de Andes. De toppen zijn zo hoog dat het lijkt alsof je er vlak boven vliegt. Op beide vluchten zat n stewardess tegenover ons bij stijgen en dalen en hebben we leuke verhalen van hen gehoord, over deze lange vluchten. In Santiago kon Maarten daardoor nog in de cockpit gaan en kennismaken met de captain. Het is erg warm hier en vochtig. Lekker ! De gebruikelijke tour door de customs. Alles goed geregeld hier. Ook n taxi zo geregeld en zeer vriendelijk en behulpzaam naar ons hotel gebracht. Hotel Montecarlo ligt bij de cerro St lucia, een groen park / heuvel met uitzicht. Hebben de 1e indrukken gekregen van Santiago. Druk, levendig, zonnig. Het is 13 uur hier, dus 17 uur bij jullie. Zometeen nog even de buurt verkennen en leuke restaurantjes zoeken!

1. Hanneke van der Rijt:
    2 maart 2019
    Een lange reis dus, maar lang leve de pammetjes!! Heel veel plezier en leuk om de mooie verhalen weer te mogen lezen, ben ik er toch een beetje bij 😉