Terug naar het Noorden

20 maart 2019 - Buenos Aires, Argentinië

Maandag 18 maart
Uitkijkend over een rustige zee vanuit het crowds nest begint het nu steeds zonniger te worden. Afgelopen 2 dagen waren zeedagen en hebben we mist, wind en grijs weer gehad. Veel deining. Maar je went eraan, ook al blijft het soms een beetje lachwekkend als je mensen slingerend ziet lopen ( wij ook dus).
Genietend van de rust en de activiteiten die ik beschreef, hebben we ons ook voorbereid op de komende week, door middel van lezingen. Over Uruguay, Montevideo, waar we dinsdag zijn en natuurlijk over  Buenos Aires, waar we woensdag aankomen. We gaan dan wel de stad verkennen, maar slapen van woensdag op donderdag nog op de boot. Vanaf donderdag hebben we dan nog een hotel geboekt in BA.
We varen dus steeds noordelijker en sinds een uur ongeveer is de zon weer doorgekomen en is het al weer 20 graden. Vanmiddag kregen we een mariners lunch aangeboden in het restaurant, waar we nog een toast hebben uitgebracht met champagne met de kapitein. Gewoon aardige dingen. Gisteravond bij het dineren was gala avond (wisten we niet) en Maarten werd teruggestuurd in zijn T-shirtje en moest een hemd aan gaan doen. Ja, zo hoort dat !
We zijn van plan om in Montevideo een Tour on foot te gaan doen door het mooie oude town centre. Uruguay is een zeer liberaal land hebben we begrepen en heeft zeker interessante plekken om te bezoeken. Ben benieuwd. Hopen morgenochtend al de RIO Plate op te varen en om 8 uur ongeveer van boord te kunnen gaan.
Vanmiddag nog even Spaanse les volgen.....

1. Myrna Vossen:
    21 maart 2019