Nieuw Zeeland, Lake Tekapo 2

8 november 2023 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 7 november avond

Maarten is nog naar het meer gelopen om stargazing foto's te maken. Helaas, het was zo mooi zonnig overdag, maar in de avond kwamen er wolken. Wel een mooie zonsondergang, maar te weinig  sterren om mooie foto's te kunnen maken. Maar dat gaat zeker nog wel n keer lukken onderweg!

Woensdag 8 november
Vandaag vanuit Lake Tekapo naar Mount Cook gereden. Ook n tip van Angelique om daar in het Aoraki national park, te gaan wandelen. Het was toch nog wel n rit van zo'n 80 km en je moet heen en terug uiteraard dezelfde weg rijden. Wel een erg mooie weg. Zeker voor mij!! Het is weliswaar door de bergen, maar er zijn nooit diepe afgronden. Het is glooiend en een heel groot gedeelte van de weg gaat langs een meer; Lake pukaki. Ook erg mooi en groter dan Lake Tekapo. In de verte zie je dan de magistrale bergen verschijnen, met de besneeuwde toppen. Mount Cook is de hoogste berg van NieuwZeeland met 3754 m hoog en schitterend om te zien! In Mount Cook Village (hotels en restaurants) is het informatiecentrum en kun je kijken welke wandelingen je wilt gaan doen.. Wij kozen vandaag voor de wandelingen naar de Abel Tasman glacier; een gletsjer die ook helaas steeds kleiner wordt. Er zijn goede wandelingen uitgezet en in 1e instantie omhoog geklommen om een uitzicht te krijgen op de gletsjer. Machtig om te zien en vooral ook het turkoois water in het meer daaronder . Andere wandelpaden gingen naar de rivier of de vele meren die gevormd zijn door het gletsjerwater. Alles even zuiver en schoon en omringd door die prachtige bergen. Magnifiek!! We hebben alle wandelingen gedaan en Maarten heeft heel veel gefilmd, ook met de drone!

Al met al toch weer een flinke wandeldag, en uiteraard een mooie rit er naar toe. Diezelfde rit ook weer terug en dat ging heel goed. Het is hier niet druk op de wegen; er wordt goed doorgereden. Het landschap is naast de bergen hier iets minder groen, maar wel veel schapen en runderen die er grazen. Het was wederom een mooie dag en steeds weer nieuwe verassingen en we zijn steeds weer opnieuw verrast door het prachtige landschap.
In onze cottage bij lake Tekapo nog lekker buiten kunnen zitten in het zonnetje en wat gelezen. Verder hadden we gisteren al voor 2 dagen pasta gekookt, dus die werd vandaag opgewarmd en gegeten. Lekker makkelijk n keer! Vanavond nog even kijken naar de zonsondergang op Lake Tekapo en misschien.... zijn er sterren te zien!

Morgen gaan we weer verder. Nu naar Queenstown waar we 3 nachten zullen blijven. Hier hebben we ook een excursie geboekt, naar Milford sound, een bekend fjord waar ook veel cruiseboten heengaan!